Fiber

image149
För ett tag sedan läste jag på forumet byggahus.se att det kunde kosta ca 15000:- att få fiber indraget i huset. Tidigare har jag läst om Telia som tar 7000:- för att koppla in fast telefoni och tyckte att det var mycket. Hur som helst skickade jag ett mail till Utsikt som drar fibern i vårt område och fick glädjande svar. Myresjöhus har beställt indragning av fiber till alla husen i vårt område som standard! Det vi behöver betala för är de tjänster vi sedan beställer (TV, telefoni och internet). Det låter ju väldigt bra, men för säkerhets skull ska jag dubbelkolla med vår säljare.

Uppdatering 17/12: Fick svar från vår säljare idag att indragningen av fiber ingår i priset för huset, precis som vi hoppades.

Kommentarer
Postat av: Perlan

Ja fiber brukar ju ligga någonstans på 15000kr som du skriver.. Kolla du för säkerhets skull med Myresjö.. Det låter förvånandsvärt bra om dom skulle stå för den kostnaden! :)
Det är ju en installationskostnad som ligger på kunden, precis som den fasta telefonin.. Möjligt att dom har sagt till att alla husen ska ha fiber, men jag tror faktiskt ändå att ni åker på att betala i slut änden.. :/ Men jag håller tummar och tår för er!! :)
kram

2007-12-16 @ 20:25:07
URL: http://www.perlan.org
Postat av: anette

Perlan: Tack för tumhållning. Jag hoppas på svar imorgon. Lite konstigt ändå om de beställer fiber till alla utan att fråga/meddela oss först, men det dras kanske inget annat än fiber till nya områden nu.

2007-12-16 @ 20:58:00
URL: http://vibyggerhus.blogg.se
Postat av: Kim

Fick även vi reda på att Telia skulle dra in fiber i området. Troligen åker vi på en anslutningsavgift till denna, men den _ska_ inte bli så hög iom att fiber är redan draget till iaf någon anslutningsbrunn i närheten av tomtgränsen, inte mycket jobb att dra anslutning därifrån till huset och svetsa fibern i brunnen. Men borde ha kollat upp avgiften vi med... Är det gratis är det naturligtvis trevligt :)

2007-12-17 @ 08:51:39
URL: http://husikavlinge.blogspot.com
Postat av: Nilla

Lyllos!

2007-12-18 @ 17:34:07
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Camilla

Åh, är det så dyrt med fibernät??! Vi har Telias fibernät i huspriset, hela området har fått det... känns ju lite lyxigt nu :)

Förresten, i burkarna har jag tepåsar, ska ha socker i den ena... i dem som sambon ska köpa ska jag nog ha en murgröna för att piffa upp på bänkskivan :)

2007-12-20 @ 15:39:12
URL: http://husnr8.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0