Ljus i mörkret

image120
November är för många en trist, tråkig och mörk månad som man önskar vore förbi fortare än kvickt. Jag är dock i grunden en väldigt positiv person som försöker glädjas åt det lilla, livet blir liksom lite lättare då (läs: det underlättar att vara lite småtokig). En sådan liten sak som får mig att må bra är att november ger möjlighet att tända ljus i massor. Ljuslyktor är en av mina stora svagheter, och att gå runt och tända dem på kvällen gör mig alltid på bättre humör. Och så är ju Moa född mitt i mörkaste november, bara det gör att november alltid kommer att kännas som en mycket speciell månad.

(Självklart har jag också mina dagar, ibland oftare än annars....)

Foto: Privat bild av ljuslyktor från Paradisverkstan.

Kommentarer
Postat av: Weronica

Sant, vännen! Det gäller att försöka se det ljusa i tider av mörker. Jag blev alldeles fånigt glad i går när jag upptäckte att stadens julbelysning skall löpa även på vår gata i år. Ett tecken så gott som något :-)! Kram

2007-11-17 @ 23:22:59
URL: http://www.enmammasdag.com/weronica
Postat av: Anette

Härliga ljuslyktor! Svärmor har också jättefina saker från Paradisverkstaden...

2007-11-19 @ 22:00:09
URL: http://nettansliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0