Tjejmiddag

image90

Vi är 13 tjejer på jobbet, så varje månad turas vi om att bjuda de andra på mat. Allt från en enkel soppa till trerätters, den gemensamma nämnaren är den härliga stämningen. Det som skiljer våra tjejmiddagar från tjejmiddagar jag har med kompisar är att skillnaden i ålder är så stor. Den yngsta av oss är 25 och den äldsta är 60 men trots det eller kanske på grund av det har vi alltid jättekul. I torsdags var det min tur att fixa maten och efter en del funderande hit och dit blev det följande:

* Heta Tortillastubbar medans maten blev klar, till dem Corona Extra 
* Indonesisk kycklinggryta med ris, sallad och bröd, till detta De Bortoli Shiraz
* Pannacotta med hallon och blåbär, till detta ett dessertvin från Tommasi  

Kycklinggrytan är väldigt god och lättlagad, för den som vill prova kommer här receptet för 4 personer:

1 grillad kyckling
Champinjoner
5 dl vispad grädde (jag använde mellangrädde)
1-2 pressade vitlöksklyftor
1-2 tst curry
1,5 dl Mango Chutney
1-2 tsk Sambal Oelek
1 stor röd paprika

Bena ur kycklingen och lägg i en ugnsfast form. Skiva champinjonerna och lägg över kycklingen. Vispa grädden och blanda med vitlök, curry, mango chutney och sambal. Bred grädden över kycklingen och champinjonerna och strö över grovt strimlad paprika. In i ugnen ca 20 minuter i 225 grader.

Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för middagen ;-)
Jag kan intyga att allt var väldigt gott och rekommenderas att provlagas!

Så, nu har jag gjort mig synlig här :)
Kram Linda

2007-10-27 @ 14:31:42
Postat av: anette

Linda: Tack igen för en trevlig kväll. Ha så kul i London!

2007-10-27 @ 18:36:47
URL: http://vibyggerhus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0