Tomtbesök och fika



image78


Igår hade vi underbart höstväder här och på eftermiddagen kom min väninna med familj på lite fika. Först gick vi bort till de tomtområden där Myresjöhus ska bygga eftersom vännerna också funderar på att bygga hus. Vem vet, kanske blir vi till och med grannar :). I vårt område hade ytterligare lite hänt sedan sist, markduk var lagd på vår lilla gata och vi hade fått ännu mer jord och stenhögar på vår tomt. Tyvärr hade jag inte kameran med mig, men jag ska försöka ta lite nya bilder idag. Det är kul att det händer lite trots att det är ca fyra månader kvar innan vår platta ska gjutas. Efter tomt-titten gick vi hem och fikade och pratade hus, tomter, väderstreck, planlösningar och räntor medans barnen lekte. Det är så skönt att kunna prata hus med andra som är lika insnöade i byggprocessen som man själv.

Bild: DesignOnline. Blank vit termos från Stelton som vi har till tevatten. Kaffet serveras i en soft svart termos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0