Puhhhhh

Kontrollbesiktningen imorse gick bra, en del mindre anmärkningar, några saker som ska bytas ut, justeras och flyttas, men troligen inget som inte går att ordna till vår belåtenhet innan flytten. Skönt! Efter besiktningen fick maken och jag en stund själva i huset för att mäta inför beställning av härdad glasskiva ovanför spishällen och för skåpen och bänkskivan i tvättstugan och det blev så tyst och lugnt när dörren stängdes. Det kändes konstigt att åka därifrån, men snart, snart kan jag sitta där med en kopp te och blicka ut över åkrarna och bara njuta (vi såg förresten två rådjur där idag).

Jag tog en hel del kort men det har varit en aning hysteriskt på jobbet idag så jag orkar tyvärr inte fixa med några bilder ikväll, men förhoppningsvis imorgon. Maken ska till Norge på jobb måndag till torsdag nästa vecka (jepp, han kommer hem kvällen innan slutbesiktningen) så vi har en hel del att fixa med under veckan och helgen innan han åker. Det ska bli sååå underbart att komma in i huset men just nu känns det inte riktigt som att jag har full koll på läget :). En veckas semester innan flytten hade inte suttit fel.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Linda

GRATTIS till besiktningen. Skönt att hör att det gått bra. Har denna första gått bra blir ju slutbesiktningen inget att oroa sig över. Jag väntar fortfarande på att vårt ska bli färdigt...

/Linda.

2008-08-11 @ 23:32:43
URL: http://villasvensson.blogspot.com
Postat av: mamma C

Nu blir jag lite nyfiken på eran härdade glasskiva.

Berätta mer!



Jag är också inne på att ha en härdad glasskiva i vårat blivande kök bakom spisen men har inte hunnit ta reda på så mycket ännu. Vi har ju inte kommit lika långt i vårat husbygge som ni...

2008-08-12 @ 09:47:22
URL: http://mammace.blogspot.com/
Postat av: anette

Linda: Tack! Tiden har gått otroligt fort, mycket fortare än jag trodde så snart är det er tur.



mamma C: Vi har valt att måla väggen där fläkten sitter istället för att sätta kakel. Vi har funderat lite på att ha antingen en rostfri plåt eller en härdad glasskiva som stänkskydd och bestämt att vi kör på glas (det går ju att byta ut senare om man vill). Vi frågade lite hos glasmästaren där vi beställde spegeln till badrummet och det skulle kosta ca 1900:-/kvm. Vår glasskiva blir 90x50 cm (lika bred som fläkten) och vi har nog tänkt att skruva fast den i väggen, men jag vet att många sätter en list i överkant och silicon i underkant.

2008-08-12 @ 11:10:58
URL: http://vibyggerhus.blogg.se/
Postat av: Hanna

Härligt att det gick bra! Nu är det ju nära! :-)

2008-08-12 @ 11:22:39
URL: http://husdrommen.blogg.se/
Postat av: mamma C

Tack! Vi verkar vara på samma spår då. Vi har dessutom valt samma fläkt som er :)



Jag har också funderat på att bara ha målat väggarna i köket. Vi har fönster över diskbänken så det blir liksom ingen regelrätt kakelvägg om man skulle kakla. Ser fram emot att se resultatet.

2008-08-12 @ 13:27:16
URL: http://mammace.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0