"Ta av dig skorna..."

Idag var jag uppe vid huset och lämnade den sista utelampan till elektrikern. Jag fick parkera bredvid grannens tomt eftersom det stod en stor kran mitt i gatan och lyfte upp takstolar på det tredje Kornett-huset på vår gata. Om någon vill se tre olika varianter av Kornett så är ni välkomna att kika förbi :). Jag förstår att många vill bygga just det huset, vi har ju själva valt det för att vi tycker att det är så snyggt, men jag är ändå glad att våra hus ser så olika ut.

Eftersom vår dörr var öppen tog jag en vända i huset och kunde konstatera att sedan kontrollbesiktningen för en vecka sedan har noll och intet hänt i huset. Vi hade bl a en anmärkning på dörren under diskbänken i tvättstugan så en ny diskbänk stod inplastad i hallen, men i övrigt har alltså inget åtgärdats ännu. Slutbesiktningen är bokad till fredag morgon kl. 9 så de kommer ha lite att göra de dagar som är kvar...

Efter tips från fixa&dona har jag införskaffat en avtorkningsmatta att ha innanför dörren i tvättstugan/groventrén. Mattan kommer från Forbo och finns i flera färger, men jag valde en mörk för att passa det schackrutiga golvet. Förhoppningen är att jag ska slippa våttorka golvet varje dag, vilket jag garanterat skulle bli tvungen till utan mattan med tanke på leran och regnet. Mattan kostade ca 150:-/meter.

Foto: Privat

Kommentarer
Postat av: Christina

Vi måste också köpa någon matta att ha innanför dörren i tvättstugan och även vid entren. Jag håller på att bli galen på all sand som dras in i det här huset. Och upp för trappan också! Åhhhh!/Christina

2008-08-18 @ 22:15:26
URL: http://familjenaugustsson.blogspot.com
Postat av: Mia

Smidigt tips... man kanske skulle anta det när man får en kommande leråker i vår;)



Tusen Tack för hjälpen härom kvällen, kika in å se hur duktig jag blivit;)

Kram M



Ps. snyggt kort...

2008-08-19 @ 01:35:03
URL: http://mittvitahus.blogspot.com
Postat av: Nilla

Vi har den, jättebra!

2008-08-19 @ 17:42:38
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Designtjejen

Du måste rapportera om du bakar Foccacia brödet!! Jag ska nog baka det idag. Det ser ju så otroligt gott ut!

Kram

2008-08-20 @ 14:50:15
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag har också varit sugen på FORBOmattan... visa gärna foton när den är på plats!

2008-08-22 @ 08:29:33
URL: http://husnr8.blogg.se/
Postat av: Hildur - fixa&dona

Den mattan är verkligen superbra!!! Du har gjort ett bra inköp. :-) Och kul att kunna vara till hjälp. Trevlig fredag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0