Det lackar mot jul

Förra året tipsade Weronica om denna vackra mistel i zink, men den var tyvärr slutsåld när jag skulle beställa. I år däremot, har jag sett till att det finns en att hänga upp, första julen i nya huset. Tyvärr är det för mörkt att ta bilder när jag kommer hem från jobbet, men förhoppningsvis blir det tillräckligt ljust i helgen.

Häromdagen läste jag att den man som kysst en kvinna under misteln ska plocka ett av bären, och när bären är slut är det också slut på kyssarna. Först till kvarn alltså... :)

I morse när vi skulle ta bilen och köra barnen till skola och dagis stod en cementblandare tvärs över vår lilla gata och fyllde garagegrunden på huset som ska byggas bredvid vårt. Det var bara att traska (med högklackade stövlar) över en annan grannes leriga tomt och promenera med Moa till skolan Inget fel i att gå, men nu längtar jag faktiskt efter minusgrader så vi slipper den här leran.

Kommentarer
Postat av: anna

Vad fin den var!

2008-12-04 @ 19:22:17
URL: http://barnkulan.blogg.se/
Postat av: dahlarna

Vilken söt mistel!!! Ja, visst är man evigt trött på lera & gegga. Tycker inte jag gör annat än att tvätta geggiga utekläder.... Finns det någon snödans vi kan dansa kanske??? ;-) Hoppas att du får en skön kväll! KRAMIS!

2008-12-04 @ 20:36:19
URL: http://dahlarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0