Vid matbordet?

image196
Proverna från Sandbergs kom i fredags, toppen med snabb leverans. Nova som vi funderade på till Idas rum riskerar att bli lite intetsägande eftersom det är ganska långt mellan de färgade stjärnorna, så vi letar vidare. Däremot gillade både maken och jag Sophie i grått som syns på bilden ovan och den är en stark kandidat till att sitta som fondvägg vid matbordet. Eftersom vi har öppen planlösning mellan kök, mat- och vardagsrum krävs det mycket eftertanke när den ytan ska färgsättas och jag funderar starkt på att ta hjälp av ett proffs.

Idag har vi kört två vändor till förrådet med kartonger, en bokhylla och en garderob, varit på IKEA och köpt lite mindre flyttkartonger och trådbackar till en befintlig garderob och jag har även strukturerat om Moas garderob (jag hann inte med hela rummet till hennes stora besvikelse). En ny enkel matta blev det vid soffan och min underbara mor har i helgen inte bara tagit hand om mina barn, hon har även sytt en gardinkappa som nu sitter i TV-rumsfönstret. Tack snälla söta mamma, det blev jättebra! Sakta men säkert börjar huset bli i tillräckligt gott skick för att klara en visning.

Kommentarer
Postat av: Weronica

Den tapeten tycker jag mycket om. Jag har bloggat om den en gång i tiden, så den har funnits i tankarna ett tag. Det är en tapet som underordnar sig många intryck, samtidigt som den tar plats tycker jag. Smart med tapetprover. Jag får nog ta och beställa några jag också.

2008-02-04 @ 09:23:48
URL: http://www.enmammasdag.com/weronica
Postat av: Malin Inspiration & design

anette; Vad bra! Vill ju allra helt ha Wavehängaren där. Har kärat ner mig i den helt. ;)Vad fin tapeten ser ut. Perfekt med tapetprover. Man kan u alltid rama in dom också. :) Ha en fortsatt bra Måndag!!

2008-02-04 @ 10:37:16
Postat av: Malin

Den tapeten är kanonfin. Tänk även på om det är ett mönster du gillar en längre tid eller om man tröttnar. Jag gillar denna. Kanonfin! Kram

2008-02-04 @ 11:26:47
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se
Postat av: fia

tapeten va jätte läcker .

2008-02-04 @ 12:50:01
URL: http://ajaxen.blogg.se
Postat av: Perlan

Jag gillar med Sophie tapeten, den är riktigt snygg! :)
kram

2008-02-04 @ 13:59:08
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Tindra som jag

Fin tapet, vilken vägg hade ni tänkt ha fondväggen på? När är visningen av er nuvarande lägenhet? Gud va man städade och fixade innan visning :-) vilket jobb det är men roligt samtidigt.

/tindra som jag.

2008-02-04 @ 19:38:06
URL: http://www.tindra-som-jag.blogspot.com
Postat av: anette

Wero: Ja, det är ju ingen ny tapet men jag gillar stilen. Neutrala färger, men ändå mycket liv.

Malin: Tack för tipset, jag har aldrig provat att rama in tapet förut.

Malin: Ja, det är mycket att tänka på vid tapetval. Vi har en fondtapet i liknande stil i vårt hus idag (Magnolia med svart botten från Nina Campbell) och har inte tröttnat än.

Fia: Visst är den!

Perlan: Jepp, mycket!

Tindra: Vi hade i så fall tänkt ha den på kortväggen vid matbordet, utanför köksdelen. Vi ska visa vårt hus v10 och mycket städ och fix är/kommer det bli.

2008-02-04 @ 19:50:50
URL: http://vibyggerhus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0