"Det är inte Gästabudet jag minns bäst"

image167
"Idag bor jag i en annan skärgårdsstad, men Nyköping är fortfarande min stad och jag återvänder ofta. När jag promenerar på Storgatan, följer åns brusande vatten från Stadsbron ner till hamnen eller tittar in på Hellmans och Pelles Lusthus är jag hela tiden omgiven av platser och byggnader som betyder något alldeles speciellt för mig. Och det är dem som jag velat visa sig med mitt Nyköpingstyg."

Så skriver Jesper Wahlström om tankarna bakom skapandet av Nyköpingstyget. Tillsammans med hustrun Linda driver han Avtryck Form & Design som förutom Nyköpingstyget även skapat Vaxholmstyget och Kinnekulletyget.

När vi var uppe hos svärföräldrarna över jul lämnade maken och jag barnen med farmor en förmiddag och åkte in till Nyköping. En av mina favoritbutiker där är just ovan nämnda Hellmans, en väldigt mysig inredningsbutik som även har café. När vi åt lunch där fick jag se Jespers tyg hängande på väggen och tyckte genast om det svartvita, grafiska uttrycket. Eftersom maken är född och uppvuxen utanför Nyköping och har resten av sin familj kvar där så skulle det bli mer än bara ett snyggt tyg för oss att ha hemma och jag gillar att ha saker omkring mig som betyder något speciellt. Någon av produkterna med Nyköpingstryck kommer med all säkerhet finnas i vårt nya hus till hösten.

Kommentarer
Postat av: Weronica

Jag tycker också mycket om att ha föremål som är laddade med en speciell mening. Det tyget kommer säkerligen att göra sig utmärkt i huset!

2008-01-11 @ 21:46:22
URL: http://www.enmammasdag.com/weronica
Postat av: Vera

Vad roligt att läsa detta inlägg, jag är en riktig Nyköpingstös. Uppvuxen i Nyköping och nu bor jag ett par mil utanför.
En jättemysig stad!

2008-01-13 @ 17:34:37
URL: http://veramedflera.blogg.se
Postat av: Jesper

Var inne på nätet för att kolla om Nyköpingstyget kom upp är jag googlade det. Och hittade er blogg. Tack för de fina orden! Jag saknar också Nyköping ibland. Och tack för inspirationen från er blogg. Vi ska också bygga till snart...

Hälsningar

Jesper

2008-05-25 @ 08:18:23
URL: http://www.avtryck.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0