Inspiration till Idas rum

image182
Ida är för tillfället väldigt förtjust i Spiderman. Igår när vi var och handlade köpte vi alla varsin tidning, en om bilar till pappa, en om inredning till mamma, Barbie till Moa och så klart Spiderman till Ida :). Hon har i ett par dagar sagt att hon vill ha rött och rosa i sitt nya rum (troligen för att behaga mamma), men när jag idag frågade om hon inte ville ha rött och blått som Spiderman lyste hon upp som en sol och sa "Kan man det?. Du kan inte få Spiderman på väggen sa jag (jo, jag vet att det finns sådana tapeter) men vi kan inreda rummet i rött och blått. Hon blev mycket nöjd med detta så det satsar vi på. Även om hon troligen snart tröttnar på Spiderman så funkar ju alltid rött, blått och vitt. Bilden ovan hittade jag bland pojkrummen hos LivingEtc (är det färgerna eller flygplanet som gör det till ett pojkrum???) och jag gillar de klara färgerna. Helst skulle jag nog vilja ha lite mer färg på åtminstone någon av väggarna också, så jag letar vidare efter mer inspiration.

I helgen har vi målat färdigt i köket (bilder kommer senare) och köpt nytt golv till Idas rum. Idag har vi tömt hennes rum för att imorgon börja lägga golvet, så inatt sover hon i Moas rum. Lite mysigt tror jag att båda tycker.

Kommentarer
Postat av: Perlan

Vilken snäll och pedagogisk mamma du är! haha
Tycker dom färgerna kommer bli kanon, även om hon tröttnar som du säger på Stålmannen, så fungerar ju alltid dom färgerna ihop! :)
kram

2008-01-28 @ 11:43:58
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Linda P

Smart!!!

Vem säger att det är ett pojkrum förresten? Om jag mot förmodan ngn gång får en flicka så ska hon absolut ha flygplan i sitt rum :) Hej å hå!

2008-01-28 @ 22:37:36
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: anette

Perlan: Visst är jag :)

Linda: Det var LivingEtc som gjort den uppdelningen i sitt galleri och jag kunde inte låta bli att kommentera det.

2008-01-28 @ 22:54:20
URL: http://vibyggerhus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0