Lite fler bilder från huset

Ida har ju valt att ha rosa och rött i sitt rum och nog blir det rosa alltid! Kortväggen till höger som inte syns på bilden ska bli röd. En liten chock fick jag när jag såg hennes rum efter första strykningen, men det kommer bli jättefint när det är klart och hon kommer älska det :). Fördelen med att måla är att det bara är att måla över när hon tröttnar (även om det nog går åt några strykningar för att täcka den där färgen....)

Stefan har satt kakel och klinker i dusch/WC. Det saknades tyvärr två plattor till ovandelen av fönstret som vi ska hämta på Stensätt imorgon, men när det är klart ska väggen fogas med vit fog. Någon annan som har vit fog och har tips på hur man håller den fin, framför allt i duschen?

Vårt släta, fina innertak. Den här bilden är från matrummet och på den spacklade väggen ska den röda fondtapeten sitta.

Och sist men absolut inte minst, insidan av garaget.


Foton: Privata

Kommentarer
Postat av: Tindra som jag

Åh va fint det blir. Förstår att Ida gillar sitt rum. Tindra fick kompromissa med sitt och Leons rum men alla hennes förvaringslådor och mattor är i de färger hon gillar: orange och rosa så det blir nog bra hoppas jag.



När flyttar ni in?

2008-06-12 @ 08:42:09
URL: http://www.tindra-som-jag.blogspot.com
Postat av: Jo

Åh, vilken härlig färg hon får! :) Jag tycker att det ser sådär riktigt fint och flickrumsaktigt ut. Sådär som man iofs bara vill ha en kvart ungefär, men som få vågar måla. Heja!

2008-06-12 @ 09:41:31
URL: http://frkp.blogspot.com
Postat av: Weronica

WOW! Sicken härlig knallrosa färg Ida får :-) Jättekul att se de andra bilderna också!

2008-06-12 @ 12:04:12
URL: http://www.enmammasdag.com/weronica
Postat av: Sofie

Tycker om din blogg, det är så spännande att följa bygget! Med tanke på den vita fogen, det finns jättebra vita fogfärger som verkligen står emot! Vet detta för sambon är plattsättare ;)... Så städa bara som vanligt sen så har alltid sådana kakelbutiker speciella fogmedel! T röd vet jag är bra också!

2008-06-12 @ 16:00:34
Postat av: Annika

Åh, så fint och fräscht ni får det! Den rosa färgen blir lite mörkare efter en andra strykning och när färgen har torkat. Den är läcker, tycker jag. Du får inreda med lite lugnare färger, så blir det rummet jättefint! Det är så roligt att följa hur inredningen växer fram! Tack för att du bjuder på så många bilder! Kram!

2008-06-12 @ 19:10:43
URL: http://www.flexinredning.blogspot.com
Postat av: Bellan

Har jobbat med att sälja kakel och klinker i ett antal år. Själv skulle jag inte vilja ha vit fog eftersom den är svår att hålla vit. Skulle dock rekommendera dig att köpa en riktig kakelrengöring (kakel- och fogrent) eller liknande. Den ska innehålla alkotensider eller någon form av syra. Håll efter fogen från dag 1. Hoppas du lyckas hålla den vit. Fogarna idag är visserligen mycket bättre idag än för tio år sedan, men jag kan inte svara på hur den fog ni ska ha är i förhållande till den vi sålde där jag jobbade. =)

2008-06-16 @ 12:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0