Utmanad

Jag har blivit utmanad av Mia och Jeanette så här kommer lite svar på frågorna:

1. Vad gjorde du för 10 år sedan?
För tio år sedan hade jag precis avslutat min utbildning på Systemvetenskapliga programmet vid Linköpings Universitet och fått mitt första jobb (på samma företag som jag jobbar idag, men det hade då andra ägare och annat namn och jag hade delvis andra arbetsuppgifter). Även maken (som då "bara" var fästman) hade fått jobb och just att jobba var en väldigt stor del av livet. Året efter gifte vi oss och året därpå åkte vi till Malaysia i tre veckor med varsin ryggsäck. Ni har säkert redan räknat ut att vårt första barn föddes ytterligare ett år senare :).

2. Vilka fem saker finns på att göra-listan idag?
1. Ringa BVC och boka tid för 4-årskontroll för Ida (hann jag inte)
2. Byta kolsyretub till Soda Streamern (slut på Duka :( )
3. Köpa ost på Norins (det blev Parmesan och Grevé den här gången, mmmmm)
4. Hämta barn och laga mat (Moa följde med Cornelia hem och åt där, Ida ville ha mackor till middag med efterföljande glass varpå hon somnade i soffan... vilken supermamma man är)
4. Städa, torka golv och vika tvätt

3. Godis jag gillar
När jag var mindre kunde mitt godis räcka i flera veckor, numera äter jag sällan godis, men när jag äter så äter jag nästan tills jag mår illa. Mina absoluta favoriter är salta sillar, men det mesta som är salt lakrits eller surt kan hamna i påsen. Geléhallon har jag också gillat sen jag var liten.

4. Vad skulle jag göra om jag blev miljardär?
Anlita någon att måla färdigt huset och fixa trädgården, köpa lite nya möbler, köpa varsin ny bil till mig och maken, göra resor med hela familjen, köpa en sommarstuga vid vattnet, sprida pengar till nära och kära och se till att förvalta resten så att vi skulle kunna leva på det lääänge.

5. Städer jag bott i:
Den var ju lätt...jag är född och uppvuxen här i Linköping. Vi har flyttat runt en hel del men aldrig till någon annan stad.

Jag bryter lite mot reglerna och väljer att inte utmana fem andra bloggare, men om någon känner sig manad vore det självklart kul att få veta lite mer om er.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Då gick du alltså några år före mig på SVP i Linöping. :) Otroligt fint nya huset verkar bli, var i Linköping ligger det? nyfiken

2008-06-18 @ 04:12:38
URL: http://tretrapporutanhiss.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0