Stomleverans - del 1

Just nu snöar det på tvären här, men imorse vid halv åtta hade det inte hunnit börja. Fyra lastbilar med husdelar stod parkerade när vi kom och man hade precis börjat lasta av. Inte så mycket att se mer än en stoooor kran. Bilden är tagen från norra kortsidan på huset.
image237
Jag följde med Moa till skolan några timmar och gjorde påskpyssel och sedan trotsade jag snöyran och gick upp till tomten igen. När jag kom strax efter elva var bottenvåningen på plats och gipsskivor mm lyftes upp på övervåningen. När jag gick vid tolv var båda gavlarna på plats och de började ställa vår utbyggnad på baksidan på plats. På bilderna syns från vänster av huset liggande köksfönster, litet fönster i trappen, smalt panoramafönster bredvid ytterdörren samt ett smalt badrumsfönster. Om hörnet syns tvättstugefönster och groventré samt vårt sovrumsfönster. På övervåningen syns fönsterdörrar i barnens sovrum och vårt arbetsrum samt ett smalt fönster i badrummet. Bilderna är tagna från sydväst (snett framifrån).
image238
image239
image241
Garaget ligger också i delar på tomten, mitt i bild syns tex gavelspetsarna. Det blir väl en vända till förbi tomten i eftermiddag/kväll för en sista titt. Byggledare Peter som jag träffade sa att hela huset ska upp under dagen. Allt känns fortfarande mycket overkligt, trots att vi nu sett huset IRL, på plats på vår tomt, men det blir det nog ändring på så snart vi kan komma lite närmare huset och kika. På väg hem träffade jag blivande grannar som också bygger ett Kornett och fick veta att ett tredje Kornett ska byggas på gatan. Det ska bli kul att se hur olika tre hus av samma modell kan bli.

Kommentarer
Postat av: Anna

Tänk så snabbt det kan gå att resa ett hus! Spännande att se!

2008-03-17 @ 18:54:13
URL: http://hallakulle.bloggagratis.se
Postat av: Sigbjornsine

Hello! If you want exchange links with my website, contact me please. I can install your link

2009-02-06 @ 08:43:59
URL: http://sigbjornsine.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0