Fredagslunch

image323
I fredags hade vi goda vänner på besök och något gott skulle lagas till lunch för både vuxna och barn. Passande nog fanns receptet framme på de Kycklingenchiladas som det bl a bjöds på under vårt knytkalas på Moas skola (jag vet tyvärr inte vilka föräldrar som lagat dem). De uppskattades av alla utom våra barn så här kommer receptet.

Kycklingenchiladas
400g kycklingfiléer
2 gula lökar
Salt
Peppar
2 dl creme fraiche
1 tsk sambal oelek
1,5 msk chilisås
4 stora eller 8 små tortillabröd (jag använde den mindre storleken)
2 dl riven ost

Sätt ugnen på 225 grader. Strimla kycklingen fint. Skala och hacka löken. Bryn kycklingen i en stekpanna. Rör ner löken och låt den fräsa med. Krydda med salt och peppar. Blanda creme fraiche, sambal oelek och chilisås. Rör ner kycklingen och löken i creme fraiche-blandningen. Fördela röran på tortillabröden, rulla ihop dem och lägg dem tätt på ett ugnssäkert fat. Strö över riven ost och gratinera i mitten av ugnen ca 10 minuter. Servera med en god sallad. Vill man ha dem lite starkare tar man lite mer sambal och/eller lite sweet chilisås.

Foto: Privat

Kommentarer
Postat av: || p e r l a n

Mumma vad gott! Nu vet jag ju precis vad vi ska äta till kvällsmat, så slipper jag grunna mer på det! Tack o bock för det! :)
kram

2008-05-05 @ 14:56:58
URL: http://www.perlan.org
Postat av: Annika

Vilket bra och enkelt (det gillar jag) recept! Det ska jag prova! Tack för tipset! Kram

2008-05-05 @ 16:33:58
URL: http://www.flexinredning.blogspot.com
Postat av: Liw

Ja, jag e faktiskt nöjd med sovrummet =)

2008-05-06 @ 19:39:13
URL: http://hilleshog.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0