Skördetid

Ikväll kändes det som höst på riktigt. Barnen har aldrig sett en skördetröska förut men ikväll har de kunnat studera den ordentligt när den kört fram och tillbaka utanför tomten. Det känns underbart att ha "landet" till granne, vi bor ju trots allt bara fem km från centrala stan. Det är verkligen ro för själen att komma hem till detta efter en stressig dag på jobbet.

Ro i själen ger även lågorna från braskaminen som vi tände för första gången i lördags. Mer om detta och bilder ska jag försöka lägga upp imorgon.

Igår var maken och köpte dammsugare. Det blev den jag skrev om häromdagen men jag har tyvärr inte hunnit testa den än så utvärderingen får vänta lite. Ikväll ska jag bara vårda den förkylning som tyvärr satte klorna i mig i helgen. Jag försökte skrämma viruset på flykten med ett Body Pump-pass på lunchen, men det fungerade tyvärr inte, så istället får det bli en kopp Kusmi-te och lite mörk choklad, delar av en mycket uppskattad inflyttningspresent (tack vännen, mitt i prick som vanligt!).

Foto: Privat

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad ynd att jag inte hittat denna bloggen förrän huset var klart. Det hade varit spännande att få följa er under husbygget. Det är i Tallboda huset ligger va? Vi sitter också och ska snart bestämma oss om vi ska köpa nybyggt radhus i Tallboda. Trivs ni?

2008-09-01 @ 21:29:59
URL: http://frokenida.blogspot.com
Postat av: anette

Ida: Vi trivs jättebra! Om ni bestämmer er, när är det inflyttning då?

2008-09-01 @ 21:39:21
URL: http://vibyggerhus.blogg.se/
Postat av: Annika

Åh, så härligt att få bo "på landet", men ändå nära stan! Det måste ha varit en härlig känsla att tända i braskaminen för första gången! God smak - det har Weronica, minsann!

2008-09-01 @ 21:51:05
URL: http://www.flexinredning.blogspot.com
Postat av: Ida

anette

i maj/juni. vi bor i vasastan nu och visst har man dubbla känslor när det gäller att flytta ifrån centrum där man är nära till allt, men samtidigt så längtar man efter nått mer eget med egen gräsmatta nu när man har barn. kärnhem-husen är så fina. det blir svårt att inte köpa

2008-09-01 @ 22:02:54
URL: http://frokenida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0