Rute Stenugnsbageri


På tisdag morgon packar vi in familjen i bilen och åker mot Oskarshamn för att ta färjan till Gotland. Jag längtar otroligt mycket även om vädret inte ska bli något vidare. Det ska bli skönt att komma iväg och koppla av på riktigt och sedan ser jag faktiskt fram emot att komma hem igen till vårt härliga hus och (förhoppningsvis) växande gräsmatta :). Ett ställe som vi ska försöka hinna med denna gång är Rute Stenugnsbageri som jag bloggade om för ett drygt år sedan. Alldeles speciella är tydligen deras pestosnittar som beskrivs i boken Café Gotland. Receptet finns i mitt tidigare inlägg om någon är baksugen.

Foto: Lo Kihlberg

Kommentarer
Postat av: Anette

Åh, den boken är underbar! Kan knappt ta fram den för då längtar jag för mycket till Gotland, släkten och alla underbara ställen som finns på ön :)



Hoppas ni får det superbra på semestern!

2009-07-18 @ 22:38:32
URL: http://nettansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0