Gammalt och nytt till hallen

image78
Jag tror att jag kanske hittat en fungerande lösning till vår renoverade hall. Snygg men funktionell. Enda haken är väl priset eftersom jag inte vet om hatthyllan passar in i nya huset. Det är i alla fall Nostalgi från Essem Design som jag fattat tycke för. Hatthyllan är tillverkad i aluminium vilket gör att den känns modern trots sitt klassiska snitt. Den har tre stänger så att man kan hänga kläder på galgar bakom varandra, men har även krokar. Den är 100 cm bred vilket gör att den rymmer mycket. Till barnens kläder tänkte jag mig kroken Mama i aluminium från samma företag.

Så här skriver Essem Design själva om produkterna:

Nostalgi har funnits i sortimentet sedan 1937. Hyllan är formgiven av Gunnar Bolin och hade sin storhetstid under 40- och 50-talet. Efter det låg produktionen mer eller mindre nere fram till mitten av 90-talet.

Essem Design har tillverkat Mama sedan 1996. Kroken är formgiven av Jonas Bergfeldt och 1997 belönades den med priset Utmärkt Svensk Form.

Vad tycker ni om dessa?


Kommentarer
Postat av: Weronica

Mama älskar jag såklart - eftersom jag själv har den kroken i köket :-)! En snygg kombination som passar i många olika sammanhang.

2007-10-16 @ 19:54:07
URL: http://www.enmammasdag.com/weronica
Postat av: ruffa

Vilken fin blogg jag hamnat i! Hittade en nästan exakt likadan klädhängare i våran byggbarack[nostalgi], som hängt i hallen tills idag. Nu har hängaren fått ge vika för en garderob.
Tycker hängaren är jättefin, men blev trött att mötas av en massa kläder strax innanför dörrn.
Ha det bäst! Kikar säkert in igen! kram7ruffa

2007-10-17 @ 19:43:51
URL: http://systerruffa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0