Början till altanen

Medans regnet smattrar mot taket passar jag på att visa er några bilder på hur det såg ut i början av altanbygget. Maken och min kära far har brottats med att få till regelverket till det som ska bli ett snyggt äggformat trädäck. Ca 40 plintar borrade vi för (ja, jag hjälpte faktiskt till... ) och det har nu gått åt måååånga meter reglar och trall. Någonstans kring 80 kvadrat blir altanen när den är färdig och går längs hela baksidan och drygt halva kortsidan.



Foto: Privat

Kommentarer
Postat av: Mrs. b

Vilket fint hus ni har! Altanbygge är verkligen slitgöra, men så skönt när det är färdigt!

Ang. betong bänken - jag är inställd på att vi ska gjuta en betongbänk även till trädgården. Så det vill jag absolut ha gjort innan sommaren/hösten är slut! :-)

2009-07-03 @ 18:09:09
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Dahlarna

Vilket FINT hus & wow vad läckert med en så stor altan. Ha det så bra!

2009-07-04 @ 07:40:35
URL: http://dahlarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0