Visningshuset i Malmö (Bunkeflo Strand)

Den 5:e augusti åkte maken och jag ner till Malmö för en snabbvisit hos min syster och för att titta på visningshuset i Bunkeflo Strand. Det är jättenyttigt att se husen på riktigt och vi har haft stor nytta av det i våra beslut. Det här visningshuset tyckte vi mycket om, det hade vitt som bas men var med hjälp av möbler och accenter inte det minsta färglöst. Däremot insåg vi snabbt att vi måste sätta en vägg i öppningen mellan allrummet på övervåningen och vardagsrummet på bottenvåningen. Dels för att kunna möblera på ett vettigt sätt för barnen i allrummet, men framför allt som ljudisolering. Radion var på i allrummet men när man satt nere i vardagsrummet lät det som att radion var på där. Att titta på TV eller lyssna på musik på båda våningarna samtidigt skulle inte fungera. Vardagsrummet har fem meter upp i nock så det kommer ändå kännas stort och luftigt. Vi sätter in några fönster i den nya väggen för ljuset och för att det ska kännas lite öppet ändå.

Här kommer en massa bilder från visningshuset, håll till godo!

                   

Kommentarer
Postat av: Tina

Detta är verkligen en kanonfin blogg där jag alltid blir så himla inspirerad! Jag hoppas att vi får vara med lite längre fram och kolla in hur ni får det när ni "boat" in er! Jag har själv precis börjat blogga och skulle bli jätte glad om du ville titta i hos mig på PEPPAR & VANILJ!!!



Välkommen!

MVH Tina

2008-09-17 @ 16:25:47
URL: http://www.pepparochvanlij.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0