Får jag lov att presentera Anton

image106


Julpynt är något som barnen älskar, men själv vill jag helst bara ha några få och noga utvalda saker framme. Behöver jag säga att jag får visa min bästa kompromissvilja varje år när kartongen med julsaker kommer ner från vinden. Under åren har vi ärvt, köpt och fått en salig blandning av julgranspynt, adventsljusstakar mm men eftersom den här julen blir den sista innan vi flyttar till nya  huset så kommer det rensas och kastas/ges bort flitigt i år (om jag bara får tillfälle när varken barnen eller maken ser på!).

Vissa saker kan jag däremot inte motstå och när jag såg lille Anton i skyltfönstret hos Duka föll jag direkt. Anton är en ulltomte gjord av Åsa Götander, och är tillverkad av ull och skinn från Gotlandsfår. Nu har han fått flytta hem till oss och står för närvarande gömd i vitrinskåpet i väntan på första advent.


Kommentarer
Postat av: Nilla

Jättefin!
Man borde flytta oftare :-)
=få utrensat och rejält städat oftare.
Ha det bra.

2007-11-02 @ 10:44:50
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Sofie

Vilken fin blogg du har! Mycket fina bilder och stilrent utseende. Den lilla tomten var supersöt. Jag har en liknande som min farfar gjorde till mig och givetvis åker den fram varje jul till hans minne. Ha en trevlig helg!

2007-11-02 @ 15:46:22
URL: http://soffisspot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0