Hallen - före

Som jag skrivit tidigare så ska vi måla och tapetsera om i hallen i huset där vi bor nu. Tapeten som satt där innan skrek 80-tal med botten i aprikos och mönster i ljusgrönt. Jag har aldrig gillat den men trots detta har den alltså suttit kvar sedan vi flyttade in för drygt sex år sedan. Andra rum har helt enkelt haft företräde, men nu när sovrum och vardagsrum är tillfixade sedan ett tag tillbaka (och vi snart ska flytta) så har det alltså blivit dags. I helgen slipade och spacklade maken och om ett par veckor hoppas vi ha kommit en bra bit mot färdigställande. I helgen har vi fullt upp med att umgås med vänner men nästa helg är inbokad för målning. Även om vi ofta drar ut på det tråkiga underarbetet så måste allt vara klart om tre veckor när jag ska ha tjejmiddag :). En sporre god som någon. I skrivande stund ser hallen ut så här, jag återkommer om tapet- och färgval.

image93

Kommentarer
Postat av: anette

Jag fick frågan om vad Kornett kostar i STD-utförande och i Linköping kostar huset 2195000:-. Det är olika i olika delar av landet beroende på vad som ingår, i Malmö måste man tex ha puts och där kostade huset ca 2400000:- i STD-utförande.

2007-10-06 @ 08:11:12
URL: http://vibyggerhus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0