Belysning i ryggåstak

image212
Med fem meter i takhöjd är belysning inte det enklaste. Infällda spottar är ett alternativ men inte riktigt i vår smak. Jag ville gärna bygga in takbjälken och sätta ett uttag högst upp mitt i taket, men maken vill gärna behålla bjälken synlig och så får det bli. Just nu lutar det därför åt att vi behåller de två uttagen som sitter mitt i ryggåstaket på var sida om bjälken om vi vill ha någon hängande lampa. Utöver det hittade vi en lösning vi gillar när vi var och tittade på visningshuset i Malmö. Där satt tre uppåtriktade lampor på varje sida av rummet som lyste upp ryggåstaket, något jag tror kan bli snyggt. Sätter man sedan dimmer på kontakten så kan man styra ljusstyrkan som man vill. Jag hittade två tänkbara lampor som vi båda gillar hos Belid som finns i vitt eller grått/rostfritt/krom. Vad tycks?

Bild: Collage med privat bild samt bilder från Belid

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det såg riktigt läckert ut! Kram Sandra

2008-02-24 @ 14:45:02
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: detsvartataket

Det kommer att bli jättesnyggt! Belid har superfina lampor!

2008-02-26 @ 14:56:18
URL: http://detsvartataket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0