Till focaccian

...gjorde jag kräftsoppa som jag åt första gången på en tjejmiddag hos kompisen M, som jag även fick receptet på focaccian av. Fantastiskt god och härlig att värma sig med en ruggig fredagkväll.

2 msk margarin
2 stora morötter
2 msk vetemjöl
1 liter vatten
2 fiskbuljongtärningar
400 g kräftost
1 burk färdigskalade kräftstjärtar
2 dl creme fraiche
svartpeppar
dill

Grovriv morötterna och fräs dem tillsammans med margarinet och vetemjölet i en kastrull tills morötterna är riktigt mjuka. Späd med vatten och tillsätt buljongtärningarna och lite svartpeppar. Låt puttra en stund. Tillsätt kräftosten, creme fraichen och dillen. Hit går bra att förbereda. Tillsätt kräftstjärtarna och rör om så allt blir genomvarmt. Servera med focaccia och ett gott vitt vin.

Foto: Privat

Kommentarer
Postat av: Mia

MMmm japp den var übergod!!! Tack för en fin kväll:) Kram

2009-01-11 @ 19:37:44
URL: http://mittvitahus.blogspot.com
Postat av: Hanna

denna soppa brukar jag med göra super gott och enkelt!!!

2009-04-19 @ 17:15:57
URL: http://angelmax-delmo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0