Lite sött


Efter ett uppehåll över julhelgerna är det dags att ta tag i viktväktandet igen. Jag kör igång lite lätt denna vecka och var också på årets första aerobics-pass idag. Vi var fem kollegor som var där, jättekul! Mycket lättare att komma iväg när man är flera och så blir det mycket roligare. Förra veckan kom jag igång med body pumpen igen vilket var jätteskönt (dock inte träningsvärken som satt i nästan hela veckan...). Sund mat och sund träning är tanken :). Eftersom jag ofta blir sugen på något sött på kvällarna har jag försökt hitta nyttiga, söta saker att ta till när jag inte kan stå emot suget. En av dessa är en riktig åttiotalsklassiker i enkel tappning. Jag skivar en banan och bryter en liten bit mörk choklad i bitar och strör över. In i micron eller ugnen en stund och voilá! För er andra som också räknar blir detta endast 1 propoint.

Ni missar väl förresten inte Sveriges Mästerkock på fyran imorgon? Superduktiga Jennie med bloggen Kalasgott är en av deltagarna :).



Kommentarer
Postat av: Weronica - En mammas dag

Så smart! Vi har massor med bananer hemma så det skall testas snarast. Det enkla är oftast det allra bästa. Kram

2011-01-11 @ 22:28:32
URL: http://www.enmammasdag.com/weronica
Postat av: A-K

Jag hejar på Jennie. Vilken duktig tjej!

2011-02-04 @ 23:29:59
URL: http://nancyandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0