Mellis


Ida och jag åt mellis själva igår medans Moa var med kompisar. För att komma ifrån vanan med kaffebröd som snabbt satte sig under julledigheten gjorde vi smoothie. Vi provade oss fram lite och det blev riktigt gott, men jag skulle gärna vilja ta del av era favoritrecept på smoothie och gärna få tips om smakvariationer. Den vi gjorde igår innehöll vaniljyoghurt, banan, jordgubbar, hallon, florsocker och lite mjölk.

Nu blir jag snart upphämtad för fika på stan med en god vän, ha en riktigt mysig lördag!


Kommentarer
Postat av: Hanna - Whiterainbow

Jag älksar denna smoothie:

Banan

Fil (kan vara youghurt om man vill ha den sötare)

Apelsinjuice

ev. Florsocker om man vill ha den söt.



Jag tillsätter aldrig mer socker tycker den bli lagom utan :)

2011-01-08 @ 10:30:25
URL: http://whiterainbow.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Vi kör oftast en variant och det är liknande den du gjorde - vaniljyoghurt, banan, frysta bär (t.ex. blåbar/hallon), mjölk, flytande honung och lite citronsaft.

Gott!

2011-01-08 @ 13:07:38
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0