Blickfång

image79
Via Snyggahem och Inredningsbloggen hittade jag denna underbara lampa från Colombia Glassworks. I vårt nya hus kommer vi ha ryggåstak i vardagsrummet med fem meter i takhöjd och jag tror att den här skulle bli helt fantastisk där. Det kostar ju inget att drömma :).

Columbia Glassworks designs and manufactures contemporary blown glass. Formed in 1996, London, England by furniture and glass design graduates of Edinburgh and the Royal College of Art. This mixture of disciplines has produced a unique approach to their work, combining the structural qualities of Furniture design with the fluid response glass blowing. Utilising traditional skills and techniques, combined with a forward looking and innovative design philosophy.

Kommentarer
Postat av: Kim

Mycket snygg! Helt i min smak :)

Själv går jag och drömmer om den här lampan, även den tilltänkt för ryggåstaket.

http://www.furnish.se/aloe-blossom-p-3538.html

Alldeles för dyr för en lampa egentligen, men nån gång så kanske man får pengar över... :)

2007-10-17 @ 07:59:39
URL: http://husikavlinge.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0