Föräldramöte i förskoleklassen :)

Idag har maken och jag varit på vårt första föräldramöte i Moas förskoleklass och jag blev glatt överraskad faktiskt. Föräldramöten är i vanliga fall inte det jag helst ägnar min lediga tid åt, men de här två timmarna gick fort och det var riktigt intressant att för höra om vad de gör på dagarna och hur mycket de jobbar med gruppdynamik, gör samarbetsövningar och pratar mycket om hur man ska förhålla sig till varandra och sig själv. Både att lyssna på andra men även att kunna säga ifrån själv. Det är som norrländske fritidspedagogen Peter sa "Vi har som kick-off varje vecka, men till skillnad från många vuxna så går vi inte till baren efteråt och glömmer bort allt" :).

image79

Tre av Idas dagiskompisar och en av Moas klasskompisar ska också flytta till Hägerhällsvägen så det blir en hel del prat om hus och flytt trots att det är så lång tid kvar. Längtan dit är stor hos oss alla tror jag, men den som väntar på något gott... På bilden ovan är det dock längtan till Busfabriken och kalas som är störst :).

Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0