El-ritningar

image211
Igår kväll började maken och jag gå igenom el- och multimediaritningarna för huset. Sitter uttag och kontakter på rätt ställen, finns det tillräckligt många, vilken belysning vill vi ha/behöver vi? Massor av frågetecken som inte är helt enkla att svara på så här långt i förväg. Man behöver nästan möblera upp hela huset i tanken för att få ett hum om vad som behövs. Sen måste vi självklart prata med elektrikern för att ta reda på vad allt vi vill ändra/flytta/lägga till kostar och om det ens är möjligt. Jag vill tex ha spottar i fönstersmygarna på bottenvåningen och kostnaden för det vågar jag knappt tänka på. Behöver jag säga att vi hoppas att visningen går bra om ett par veckor så att vi får lite extra pengar att lägga på det nya huset. Om någon har tips och erfarenheter kring vad man bör tänka på så skriv gärna en kommentar eller skicka ett mail.

Nu är det strax dags för Melodifestival (för andra gången idag). Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Oj så avancerat det ser ut, kan tänka mig att det är mycket som ska beslutas innan man kan börja bygga. Kram Sandra

2008-02-23 @ 20:11:16
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: Emelie

Så spännande att bygga hus! Ska bli kul att kika in på bloggen och se hur det går. När räknar ni ungefär med att flytta in?

2008-02-23 @ 21:46:32
URL: http://emeliese.blogg.se
Postat av: anette

Sandra: Ja, många beslut blir det, men till slut blir det nog ett riktigt bra hus :)

Emelie: Ja, otroligt spännande och roligt. Huset beräknas vara klart v34.

2008-02-23 @ 21:53:41
URL: http://vibyggerhus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0