Magnettest



Vi har ju uppgraderat till induktionshäll i nya huset så häromdagen gjorde jag "magnettestet" på våra kastruller och stekpannor. Resultatet var inte direkt upplyftande, en stekpanna och en emaljerad kastrull är det som kommer fungera med induktionshällen. Några små kastruller, en djup stekpanna och en pastakastrull måste alltså införskaffas, eller kan man önska sig en kastrull i inflyttningspresent kanske? :).

Ni som har induktionshäll, har ni några favoriter att tipsa om? De på bilden ovan kommer från Hackman.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vi har själva Hackman - tror att det är Classic, och det är toppenkastruller! Ser helt nya ut fastän de säkert har 7 år på nacken! Kan varmt rekomenderas! Skön sommar du oxå! /A

2008-06-24 @ 21:19:30
URL: http://familjengoransson.blogg.se/
Postat av: Anna

Vi hastköpte grytor från ikea, 365+, när vi skaffade induktionshäll och insåg att det var dåligt med magnetismen på vår gamla uppsättning. De grytorna funkar bra, men stekpannan i samma serie tappade ganska snabbt sin beläggning. Nu kör vi på en stekpanna från tefal, den känns gedigen!

2008-06-25 @ 08:51:30
URL: http://tradgardstomtarna.blogspot.com/
Postat av: Carro

Tjena...induktionshäll..ja jag hade samma problem som du men jag hittade stekpanna å sånt på maxi....

Ta bara med lilla magneten eller det står ju under ...ikea har också till vettigt pris ..men du kanske vill ha dom stora märkena..den jag köpte e suverän...tänk bara på att spisen går blixtefort å laga mat på hahaha jag brände mycket i början då jag var helt ovan......nu uppskattar man det ju så klart att det gå fort!

2008-06-25 @ 10:44:40
URL: http://carroliinis.blogg.se/
Postat av: tina

Vi har en del grytor från Hackman och även i Ikeas 365+seie..Hackmans är suveräna,och jag kan inte klaga direkt på Ikeas heller....det är ju rikigt bra pris på Ikea-grytorna!



kram/tina

2008-06-25 @ 13:31:43
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Hanna W

Hejsan Anette och Micke, kul att följa ert husbygge. Ja det är som sagt många beslut att ta.....:)) men kul! Det ser ut att bli jättefint. Vad gäller kastrull och stekpannor till induktionshäll så vill jag tipsa er om att gammalt hedligt gjutjärn går aldeles utmärkt - fungerar jättebra och är faktiskt i en del fall att föredra helt så gör er inte av med det om ni har. Vi använder både stekpanna och gryta i gjutjärn på vår induktionshäll.



Lycka till med allt - inte långt kvar nu till inflyttning - kul! Hälsningar Hanna

2008-06-27 @ 22:59:55
Postat av: Cia

Jag har kastruller av märket Kökskungen, finns att köpa i vanliga matvarubutiker som Coop och City Gross, ICA Maxi har säkert också dessa.

2008-07-13 @ 19:09:46
Postat av: Joel

Fabriksbutiken i mantorp löste våra bekymmer när vi upptäkte samma sak som ni precis gjort. Om ni inte hittar det ni behöver där finns det en bättre sorterad Fabriksbutik i Vingåker vid outleten.

2008-07-20 @ 20:25:29
URL: http://www.vinbloggen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0