Innerväggar och eldragning

För en dryg vecka sedan träffade vi rörmokare och elektriker i huset och gick igenom det mesta. Det tog ca 2 timmar och efteråt var vi ganska slut kan jag meddela. Jag passade på att ta lite bilder eftersom en del mellanväggar börjat komma upp och även hålet för trappen var upptaget. Sedan dessa bilder togs har det hänt en hel del, men jag har inte haft möjlighet att fotografera än.

image328
Elektriker i arbete i hallen.

image334
Uttag för taklampor installeras (nej, vi ska inte ha spottar i hallen). På väggen till höger om elektrikern ska vi ha liggande, ohyvlade plankor som ska målas Specialgrå som hallen i övrigt.

image330
Bild tagen i vardagsrummet mot dörröppningen till sovrummet. I högra hörnet ska kaminen stå.

image329
Hål upptaget för trappan.

image331
När man kommer upp för trappan ligger badrummet till vänster.

image332
Bild tagen i allrummet. Idas rum ligger till vänster och väggen mot vardagsrummet ska sättas igen. Den lilla öppningen i väggen ska göras lite större och där ska sedan tre innerfönster sitta.

image333
I den här öppningen ska tre 50x50-fönster sitta.

Bilder: Privata

Kommentarer
Postat av: Weronica

Och jag har ju varit där och klivit in persona :-) Jättekul att se nu när väggarna kommer upp - det blir en helt annan känsla då. Jag följer som bekant utvecklingen av placering av uttag med stor spänning!

2008-05-07 @ 11:18:53
URL: http://www.enmammasdag.com/weronica
Postat av: Jo

Vad roligt det är att följa hur ert hus växer fram. Jag kan bara ana hur kul det för er att se det på riktigt! :) ha det gott!

2008-05-07 @ 21:21:53
URL: http://frkp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0