Vackert och välsmakande till trädgården

 


Idag tog vi en snabb vända till blomsterhandeln och fick med oss lite växter till trädgården. Det blev två vinbärsbuskar på stam, en vit och en röd. På södra sidan av huset ska vi (vad det lider) odla lite grönsaker och kryddväxter i betongrör och vid sidan av dem ska vinbärsbuskarna stå.


Vi köpte även två prydnadskörsbär, ett kurilerkörsbär 'Ruby' som får rosa blommor i april/maj och ett japanskt körsbär 'Kanzan' som får purpurfärgade blommor. Kurilerträdet blir lite mindre och just nu är tanken att vi ska ha det som entréträd. Det japanska körsbärsträdet blir stort och ska stå på baksidan så att vi kan se den vackra blomningen när vi sitter och äter.

Här öser regnet ner för tillfället, men imorgon ska vi förhoppningsvis kunna få ner våra första träd i jorden.

 

 


Kommentarer
Postat av: nakirlu-Ulrika

Jag har också varit på jackt efter bärbuskar på stam, men har inte fått tummarna loss så vi får nog vänta till nästa sommar.

2010-06-20 @ 22:21:56
URL: http://nakirlu.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Det låter så härligt med nyinköp till trädgården! Jag skulle gärna ha bärbuskar framöver, men känner mig lite stoppad för inköp ännu då jag inte riktigt har bestämt var de ska placeras.

2010-06-22 @ 15:22:26
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0