Soffbord


Med nya soffan på plats har vi börjat titta på soffbord. Det finns en uppsjö olika modeller att välja på men ändå har vi haft svårt att hitta det "rätta". Ett stort krav som måste uppfyllas är en hylla under bordet där vi kan lägga undan alla tidningar och böcker mm som alltid ligger framme. Det måste dessutom vara ganska stort då sofforna är 216 respektive 176 cm långa. Ett alternativ som lockar mig är att göra ett eget i samma stil som det på dessa bilder från Boligmagasinet. En enkel "låda" med stora hjul. Kruxet är väl målningen, för att få det riktigt snyggt skulle man nog behöva lämna in det på lackering, eller?


Det är inte bara bordet utan hemmet som helhet som inspirerar mig. Kombinationen vitt, grått och svart som kontrasteras av trä och och några väl valda starka färger. Jag gillar, mycket!


Nu ska jag titta på The good wife på fyran, ha en fortsatt trevlig kväll!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar också vitt, grått och svart samt lite brunt trä till...Fint! Det blir nog jättebra med ett hembyggt bord! Kram

2010-09-13 @ 22:07:06
Postat av: Ingen vanlig dag

Trästolarna var också grymt snygga!

/Kristina

2010-09-14 @ 18:37:06
URL: http://ingenvanligdag.blogg.se/
Postat av: Ewa

Titta på EM där kan du välja över- och underdel som du vill. Vem skulle snickra bordet hade du tänkt?



Mormor

2010-09-15 @ 11:06:07
Postat av: Brickbord

Det blev riktigt fint.

2010-09-17 @ 09:51:46
URL: http://www.brickbord.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0