Nyårshälsning

Inläggen har tyvärr inte duggat tätt här i år men det har helt enkelt varken funnits tid eller ork, tyvärr. MEN, nu ser jag fram emot nytt år och nya möjligheter som man brukar säga och med 2011 i backspegeln kan det bara bli bättre!

Jag fick detta armband av maken i julklapp och det får symbolisera mitt löfte till mig själv inför 2012.

Memento Vivere - Kom ihåg att leva.

Så här bra skriver Efva på hemsidan:
Jag fann uttrycket “memento vivere” i boken ”Kärleken till Frank” av Nancy Horan. En fantastisk gripande kärlekshistoria om den amerikanske arkitekten Frank Lloyd Wright och Mamah Borthwick Cheney. När Mamah besöker den svenska författarinnan Ellen Keys hem står det över hennes dörr ”Memento Vivere”. Kom ihåg att leva. I dessa tider av att ständigt vara uppkopplad och tillgänglig, stanna upp och kom ihåg att njuta av livet i vardagen och inte bara ha måsten. Vi har ju bara ett liv och det är NU.


Jag önskar er alla ett riktigt Gott Nytt År!


Kram!




Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilket fint budskap! Tack för din kommentar hos mig. Gott Nytt! Kram

2011-12-31 @ 11:23:40
URL: http://Www.ideverkstaden.blogspot.com
Postat av: Mrs. b

Fint budskap och jag kan känna igen mig i allt...

Mot ett gott nytt 2012!

2011-12-31 @ 11:27:20
URL: http://mrsbandco.se
Postat av: Björn

Man kan verkligen känna igen sig i allt. /B

2012-02-12 @ 02:30:33
URL: http://www.schmidtkok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0