Inspiration: Sovrum

image86
Jag har ju skrivit tidigare om att jag vill ha lite Gotländsk känsla i sovrummet. Under mina sökningar efter inspiration hamnade jag hos Klippan Yllefabrik och hittade denna härliga bild. Jag gillar den för att den tar upp Gotländska färger och material men rummet känns ändå ombonat och inbjudande. Att jag är svag för plädar gör inte saken sämre :). Överkast och pläd är gjort i 100% merinoull. Lakan liknande de på bilden har vi tidigare köpt på Hemtex, från deras Living-serie. Vill man ha ett lyxigare alternativ finns nog liknande hos både Lexington, Gant och Ralph Lauren.

Klippan är ett familjeföretag som startades 1879 av Jöns Petter Magnusson. Företaget samarbetar med flera kända formgivare, tex Ernst Billgren och Karin Mannerstål.

Kommentarer
Postat av: susanne

Åh, jag har inte förstått att det är gotländskt jag vill ha, men nu har jag sett ljuset! :-)
Har du någon aaaning om varifrån de nätta sängborden kommer? Vi har ett ganska trångt sovrum, eller snarare, vi har en lite för stor säng. Preeecis såna vill jag ha!
Dessutom har jag nu klart för mig hur jag ska göra med tavellisten ovanför sängen. Ut med den och in med boklist!

Vilken trevlig blogg förresten! Hit kommer jag gärna igen!

2007-10-12 @ 16:43:17
Postat av: anette

Susanne: Tyvärr vet jag inte var sängborden kommer ifrån, men jag ska se om jag inte kan hitta några liknande någonstans, jag hör av mig i så fall. Kul att du gillar bloggen, välkommen tillbaka!

2007-10-13 @ 14:23:34
URL: http://vibyggerhus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0