Bokrea

image214
Idag var jag runt en sväng på stans bokhandlar för att fylla på bokförrådet lite grann. Det blev några barnböcker och två ex av den underbart vackra Två systrars söta. Min mor har fått en som tack för att hon sydde kuddfodralen åt mig av tyget från Svenskt Tenn (bilder kommer). Den andra ska jag också ge bort, men jag kan inte avslöja till vem än. Ikväll har jag beställt lite fler böcker, bl a Så gör prinsessor av Per Gustavsson.

"En del tror att prinsessor är ljuva, väna, fridsamma varelser som gör allmänt lämpliga och stillsamma saker som att besöka pepparkaksfabriker och stoppa korv, och i övrigt mest ser världen genom fönstret på en sjuglasvagn.

MEN DET ÄR HELT FEL!

Visst händer det att de inviger broar och döper fartyg, men annars fäktas de med rövare, duperar drakar och räddar livet på snygga prinsar mest hela tiden. Och vem kunde tro att det är prinsessor som ger de hårdaste tacklingarna när de spelar ishockey?"

Bild:  Per Gustavsson

Kommentarer
Postat av: Weronica

Jag har helt missat bokrean detta år - det som var en riktig högtidsstund i fornstora dagar :-) Jag skall göra en beställning på Adlibris sedan. Prinsessböckerna är riktigt bra!

2008-02-27 @ 10:22:13
URL: http://www.enmammasdag.com/weronica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0