Choklad <3


I år har vi lyckats med nästan allt julgodis vi gjort, troligen mycket tack vare att vi använder termometer istället för att göra kulprov. Knäck, kola, chokladtryfflar med salta jordnötter och vaniljfudge har det blivit till hela familjens förtjusning. Det som blev mindre bra var saffranstryfflarna med vit choklad. Mycket vackra, men på tok för söta för min smak. Igår gjorde jag en liten sats med chokladtryfflar som snart ska avnjutas till en kopp te. Jag utgick från det här receptet, men blandade mörk choklad med Marabou Frukt&Mandel och uteslöt muskovadosockret. Smeten fick stelna i kylen över natten innan jag rullade dem i kakao.


Bästa 
Weronica med familj var här och fikade igår och hon hjälpte mig att lösa problemet med kameran. Jag hade lyckats komma åt en inställning så att fokuspunkten låg till vänster i bild istället för i mitten.... Stort tack vännen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0