Dagens lunch

Häromdagen lagade jag svamppasta med vitlök till lunch. En enkel, snabb och väldigt god rätt om man inte vill stå i köket halva dagen utan hellre är ute i solen.

Gör så här:
Stek valfri svamp, gärna lite olika sorter, tills vätskan kokat bort. I med lite smör och vitlök efter tycke och smak (jag brukar ta 1-2 klyftor). Häll på grädde och smaka av med salt och peppar och strö över lite hackad persilja. Serveras till valfri pasta och gärna ett gott bröd.

Idag har jag gjort ett kort inhopp på jobbet (ny månad = attestering och fakturakontroll) och sedan legat på altanen och läst en bok i solen medans resten av familjen var och badade. Lite skönt att få vara alldeles ensam hemma en liten stund faktiskt :).

Nu är maken och yngsta dottern på fotbollsträning och jag ska strax dra igång grillen.

Hoppas ni har det bra i värmen!




Kommentarer
Postat av: Linruz

Mums det låter gott det där.

Ha en fin dag

Kram Lina

2011-08-02 @ 06:58:45
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Felicia

Jag råkade snubbla in på din sida av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att skriva :)

2012-08-31 @ 18:45:28
URL: http://allabolan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0